Blog

Content is key

Arno Ikink - 4.11.2016

Waarom blijf je bij het ene filmpje tot op het eind geboeid en val je bij een ander filmpje halverwege in slaap? Dat heeft te maken met de content die je brengt en de manier waarop je het brengt! Je moet de kijker een interessant verhaal vertellen! Maar hoe doe je dat?

Zorg dat je een heldere communicatieboodschap hebt

Je wilt de kijker iets relevants meegeven, iets wat de kijker van je wil horen en waar deze person echt wat aan heeft. To te point informatie met de juiste tone of voice. Hiervoor geld vaak: less is more. Vraag je bij elk stukje info af: is dit relevant? Een duidelijke communicatieboodschap is zeer belangrijk en vormt de basis van je film.

Probeer deze informatie zo inspirerend en effectief mogelijk over te brengen

Een interessant verhaal heeft een creatieve vertaalslag waardoor de kijker meer wil meer weten en verder wil kijken. De wow factor. De informatie word niet voorspelbaar overgebracht maar heeft een doordachte opbouw met af en toe een verassing of een origineel effect. Wat gebeurt er als je een productiehal in de eerste halve minuut omtovert tot een surrealistische toffe omgeving waarvan je niet precies weet wat er gaat gebeuren….. en er vervolgens allemaal eigenaardige high-tech voorwerpen in beweging komen onder begeleiding van een abstracte originele muziek compositie? 
Precies, dan ben je geboeid!

Als je verhaal niet sterk is krijg je ook nooit een sterke film. We stellen daarom een document op waarin de verhaallijn wordt neergezet en per tijdseenheid de visuele invulling wordt omschreven.

Ja, ik kom graag langs voor een brainstormsessie